Jak psát dlouhodobě udržitelné popisky produktů

06.03.2022
« Zpět na výpis článků

Jak psát dlouhodobě udržitelné popisky produktů

Psaní popisků k produktů není lehká disciplína a tomto článku vám poradíme, jak psát udržitelné popisky z pohledu sémantiky, která je při psaní jakéhokoliv obsahu velmi důležitá.  

Jak psát dlouhodobě udržitelné popisky produktů

1. Nepodtrhávejte nic, co není odkazem

Ve webovém obsahu by se nemělo podtrhávat nic, co není odkazem. Důvod je prostý - lidé si jej pletou podtržený text s odkazy, na které lze kliknout a návštěvníka (čtenáře) poměrně velmi dobře odradí a zmate. Většina editorů funkci na podtržení textu obsahují s cílem přiblížit se funkčnosti např. Wordu, nicméně v editoru Pobo Page Builder tuto funkci nenajdete záměrně. 

Ať už pravujete v našem editoru nebo jiném - i když toto formátování můžete použít, nepoužívejte jej. Obsah na webu není dokument na poradu (kde tato funkce má opodstatnění) a má svá specifika, která je doporučena dodržovat. 

2. Nepoužívejte zarovnání do bloku

Zarovnání do bloku je velmi častý chyba, kterou v popiscích vidíme. Do bloku se zarovnává text např. v novinách, časopisech či knížkách, nicméně takto zarovnaný obsah na webu snižuje čitelnost (zejména pak při responzivitě) a dělení slov na konci vět. Všeobecně je doporučeno text zarovnávat doleva nebo doprava. 

 Formátování do bloku sice v našem editoru umožňujeme na specifické případy, nicméně radíme jej nepoužívat, snižuje opět čitelnost a postrádá ve většině případů smysl. Opět zmíníme, že texty na webu mají svá zažitá specifika, která je doporučena dodržovat.

3. Centrování textu také nepoužívejte

Jak se vám čte tento text? Poměrně špatně, že? 

Představte si, že centrovaný takto formátovaný text budete číst ve všech popiscích na produktech či na blogu.