Persony aneb víte, jak mluvit k vašim zákazníkům?

17.08.2022
« Zpět na výpis článků

Persony aneb víte, jak mluvit k vašim zákazníkům?

Při tvorbě produktových popisků (ale i dalších textů na e-shopu), je důležité nejen to, CO sdělujete, ale i JAK. Správně zvolený tón komunikace vám pomůže návštěvníka produktové stránky proměnit v zákazníka. Jak na to?

Persony aneb víte, jak mluvit k vašim zákazníkům?

Vhodný tón komunikace

V první řadě je potřeba vědět, kdo jsou vaši zákazníci a jaká je vaše cílová skupina. Tomu následně přizpůsobte tón komunikace a rozhodněte se, jestli budete používat například:

  • hovorový jazyk,
  • hravý jazyk se slovními hříčkami,
  • spisovný, formální jazyk.

Jasno byste měli mít i v tom, zda zákazníkovi tykáte nebo vykáte. Zvolený způsob komunikace byste pak měli konzistentně dodržovat nejen v popiscích, ale ve veškeré komunikaci vašeho e-shopu. 

Vytvořte si persony

Nejste si jisti, jak vhodný tón komunikace zvolit? V tom případě vám pomůže vytvoření persony. Persona je fiktivní profil, jakýsi prototyp typického zákazníka, který nakupuje na vašem e-shopu. Zaměřte se na údaje, jako je:

  • věk,
  • pohlaví,
  • příjem,
  • zájmy,
  • problém, který řeší.

Popisek pak pište tak, jako byste mluvili s daným člověkem. Text bude pro vaši cílovou skupinu mnohem atraktivnější! Špatně zvolený způsob komunikace by naopak mohl způsobit, že budete působit nedůvěryhodně.


Chcete více tipů, jak na popisky? Přečtěte si náš návod jak psát produktové popiskyNestíháte se tvorbě popisků věnovat? Napište nám, vytvoříme vám v Pobo Page Builder popisky produktů na míru!

Chci popisky na míru