Jak na produktové popisky, které prodávají

27.02.2023
« Zpět na výpis článků

Jak na produktové popisky, které prodávají

Víte, že produktové stránky patří na e-shopu mezi ty nejdůležitější? Pokud jste jim až doteď nevěnovali pozornost, vyzkoušejte tyto tipy, jak na funkční popisky, které vám pomohou zvýšit tržby.

Jak na produktové popisky, které prodávají

1. Nepište pro všechny

Kdo by nechtěl, aby si jeho produkt koupilo co nejvíce lidí? Kámen úrazu ale nastává, když se snažíme oslovit moc široké spektrum klientů. Může se totiž stát, že nakonec nezaujmeme nikoho. Každý typ zákazníka má odlišné potřeby a očekává od produktu něco jiného. Dobrou strategií je proto vytipovat si před psaním vašeho obvyklého zákazníka a celý text mu přizpůsobit na míru – od obsahu až po tonalitu.

Tip: Představte si, že s klientem mluvíte naživo v prodejně nebo u kafe.

2. Vysvětlete výhody produktu…

Co z toho budu mít? Na tuto otázku by měl návštěvník znát po přečtení produktového popisu jasnou odpověď. Místo prostého popisování vysvětlete, k čemu konkrétní vlastnosti a funkce výrobku slouží a jak zákazníkovi usnadní život.

Několik hlavních přínosů produktu se v popisu nebojte vizuálně zvýraznit, ať nezapadnou. Můžete je například uvést hned na začátku v odrážkách, v textu vytučnit nebo každé z nich věnovat samostatný mini odstavec.


Příklad:

Každý odstavec je zde věnován konkrétní funkci projektoru a jejímu přínosu pro uživatele. V tomto případě je to například:

  • funkce - ovládání hlasem, přínos - není potřeba dálkový ovladač
  • funkce - časovač projekce, přínos - zdravější spánek ve tmě díky automatickému ukončení projekce

3. …ale uveďte všechny informace

I přes to, že je dobré se primárně soustředit na výhody produktu, nezapomeňte v popisku uvést všechny důležité informace, jako jsou rozměry, technické parametry, materiál atd. Přidejte je klidně až na konec, ale rozhodně by na produktové stránce měly mít své místo.

Představte si, že si na internetu chcete koupit skříň za několik tisíc korun, ale z popisku se nedozvíte, z čeho je vyrobena nebo chybí důležitý rozměr. Kdo z nás by ztrácel čas kontaktováním prodejce, když tuto informaci najdete jen o pár kliknutí dál – na konkurenčním e-shopu.  

4. Dokažte to

Pokud máte podklady k tomu, abyste zákazníkovi dokázali, jak je váš produkt kvalitní a oblíbený, do toho! Přímo na produktové stránce můžete uvést pozitivní zkušenosti vašich zákazníků s výrobkem či zmínit známou osobnost, která produkt používá. Můžete se podělit také o výsledky studie či testování výrobku.

Jestliže nic z výše uvedeného nemáte k dispozici, můžete vy sami natočit upřímnou recenzi na produkt. Jen pozor, ať jej pouze nevychvalujete – zmiňte i případné nedostatky (např. vyšší cena, která je dána ruční výrobou, nebo nutnost dokoupit příslušenství).

5. Dobrý text nestačí

Vizuální stránka je u produktových popisků stejně, ne-li více, důležitá jako samotný text. Stránka by měla být především přehledná, aby návštěvník ihned našel potřebné informace. Text proto vhodně strukturujte a buďte struční, ať z popisku není spíše článek. A pokud přece jen potřebujete větší prostor, například k vysvětlení funkcí u dražšího či méně známého produktu, používejte k oddělení textu podnadpisy.

Textový popis pak doplňte (kvalitními) obrázky produktu a případně i dalším obsahem – videem, ikonami, infografikou…


Příklad:

Uznejte sami, která stránka na vás působí přehledněji a přívětivěji?

6. Měřte a testujte

U vytvořených produktových popisků měřte a sledujte jejich výkon. Důležitý ukazatel je především konverzní poměr, který v procentech vyjadřuje, z kolika návštěvníků produktové stránky se stali zákazníci.

Pomocí A/B testování můžete také porovnat více variant produktové stránky a zjistit tak, co nejlépe funguje právě u vašich zákazníků.



Chcete pomoct s tvorbou popisků?

Napište nám!