Získání zákazníků na vašem e-shopu nemusí být tak těžké, jak se zdá. Klíčem k úspěchu je psát obsah, který je jednoduchý, přehledný a motivující. V našem průvodci vám přinášíme 12 kroků, jak vytvořit výborný obsah pro váš e-shop, který přiláká a udrží zákazníky.
Zákazník chodí na e-shop především proto aby rychle zjistil potřebné informace o produktu. Často je proto efektivnější zanechat popisky jednoduché a snadno srozumitelné. Pokud jsou psány až moc poeticky nebo zdlouhavě, špatně se v nich hledají důležité informace a zákazník ztrácí trpělivost.
Zákazníci chtějí vidět důležité informace co nejrychleji. Doporučujeme tedy zmínit údaje jako doprava, cena, funkce a parametry produktu hned na začátku. A teprve potom se zmínit o méně důležitých informacích.
Každý e-shop má za cíl, aby jejich produkt zakoupil ten pravý zákazník který bude spokojen a rád se bude vracet. Proto je důležité zmínit všechny údaje o produktu, parametry, styl dopravy, pro jaké využití je produkt vhodný a naopak pro které zas ne. I to co je pro experta jasné může průměrného zákazníka rozhodit a zmátnout.
Své zákazníky a jejich obavy často znají nejlépe sami e-shopaři. Pokud by jste poprvé narazili na váš produkt co by vás zajímalo? Co potřebujete vědět? Zákazníci mají často z nového e-shopu strach, neví na čem je, co od toho má čekat. Proto je třeba tyto obavy co nejrychleji uhasit. Toho můžete dosáhnout například skrze Q&A (často kladené otázky na konci produktové stránky), nebo uvedením podrobných informací o produktu.
Veškeré texty na vašich stránkách by měly být snadno srozumitelné. Nejefektivnější texty na stránkách, by mělo umět přečíst i dítě ve školním věku. Proto nepište komplikovaně nebo příliš expertně, snažte se aby zákazník neznejistil a nemusel dále zjišťovat co je vaším textem myšleno.
Zákazník texty na eshopu nečte jako čte doma knihu, ale pouze je skenuje aby našel informaci kterou hledá. Proto nepište zbytečně dlouhé nebo komplikované texty. Ideální je vypíchnout důležité informace třeba v odrážkách nebo zvýraznit parametry v textu aby se zákazník snadno zorientoval.
Spoustu zákazníků nemá v lásce přehnaně navoněné marketingové texty, které jim produkty vnucují. Cení si upřímnosti, což je něco s čímž váš e-shop může vyniknout v davu. Popisujte produkty věrně, mluvte o jejich výhodách ale i nevýhodách. Zákazník nemá rád když je do něčeho tlanen a často právě nenucenost slaví největší úspěch. Zkuste popsat produkt tak jak byste ho popsali kamarádovi - na rovinu.
U kategorií často ani není třeba psát nějaký komentář. Nicméně v rámci SEO se často alespoň nějaký text doporučuje. Ten ale radíme ponechat jednoduchý a pro zákazníka užitečný. Pokud například prodáváte v kategorii určitý typ kol, popište jeho nejlepší využití. Můžete také napsat návod nebo užitečné tipy ohledně užívání produktu. Nepište obecné informace které zákazníkovi nějak nepomohou.
E-shopařům se do zakládání blogu často moc nechce, mají spoustu jiné práce a psaní zabírá poměrně hodně času. Aktivní blog ale může do e-shopu přivést až neuvěřitelný počet organických zákazníků. Doporučujeme psát hlavně nákupní rádce: jak správně vybrat, jak správně použít, tipy, rady… Na váš e-shop tak narazí spoustu nových lidí kteří mají zájem o produkty které prodáváte.
Pro nové zákazníky je důležité se ujistit že jde o opravdu legitimní e-shop kterému mohou věřit. Proto doporučujeme aby jste do své sekce 'O nás' zahrnuli vše co může vaše zákazníky zajímat a zahnat jejich obavy. Vaše zkušenosti, vaší vizi, expertýzu nebo třeba fotku týmu. Pokud používáte šetrné materiály, recyklujete nebo sponzorujete nějakou nadaci určitě stojí za to se o tom zmínit. Na tom všem zákazníkům záleží.
Hodnocení jsou pro zákazníky často mnohem důležitější než ten nejlepší popisek. Proto iniciujte své zákazníky aby vám hodnovení zanechali. Můžete jim například poskytnout slevu nebo poukaz. Lidé totiž chtějí vidět že o produkt mají jiní zájem. Proto není od věci na stránce zveřejňovat např. kolik lidí produkt zakoupilo.
Na své zákazníky můžete použít i některé psychologické triky, i když těmi doporučujeme šetřit aby se zákazník necítil příliš nucen. Pokud máte některého zboží už málo zvýrazněte to u produktu, zákazník potom méně váhá a spěchá aby produkt rychle zakoupil. Pokud dáte zákazníkovi určitou slevu nebo máte akci která bude končit je efektivnější pohrozit strachem ze ztráty něčeho co už má (EX. opravdu chcete přijít o poukaz 150 kč?) namísto “získejte poukaz v hodnotě 150 kč.
(c) 2020 - 2023 Page Builder s.r.o., All rights reserved. Hosted by VasHosting.cz ❤️. Version API: 16.0.2