Článek, který je správně optimalizovaný pro vyhledávače, získává ve vyhledávání lepší pozice, a tím i větší návštěvnost. Podívejte se, jak by měl vypadat dobrý článek z hlediska SEO.
SEO článek neboli článek optimalizovaný pro vyhledávače má větší šanci umístit se na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání. To vašemu webu pomůže zvýšit návštěvnost i bez placených PPC reklam.
Kromě hlavního klíčového slova, které by se mělo v textu několikrát objevit, je pro SEO důležitá struktura článku. Co všechno by měl tedy dobrý SEO článek obsahovat a splňovat?
Každý článek by měl mít jeden hlavní nadpis h1, který označuje název článku. Snažte se nadpis vytvořit tak, aby ve čtenáři probudil zvědavost. Zároveň v něm, pokud to jde, použijte hlavní klíčové slovo.
Tip: V nadpisech dobře fungují číslovky, tipy a otázky (např. „5 tipů, jak na SEO pro e-shopy“).
Úvodní odstavec neboli perex by měl představit obsah článku a nalákat čtenáře k jeho přečtení.
To nejdůležitější řekněte hned na začátku (tzv. princip obrácené pyramidy). Pište krátké odstavce, maximálně na 5 řádků. Přirozeně v textu zmiňte klíčová slova, ale nepřehánějte to s nimi. Pro příjemné čtení je důležité i řádkování a vhodná velikost písma.
Odstavce textu můžete oddělit nadpisy h2 a h3. Nadpisy úrovně h4 a dále používejte spíše výjimečně, u delších článků. Do podnadpisů se snažte také umístit klíčová slova.
Text doplňte vhodným ilustračním obrázkem. Pozor na jeho velikost, příliš velké obrázky se dlouho načítají. Nezapomeňte vyplnit alternativní popisek (alt) – stačí několika slovy popsat, co je na obrázku a použít hlavní klíčové slovo. Díky vyplněnému alt popisku článek najdou i čtenáři, kteří vyhledávají přes obrázky.
Do článku vložte interní odkazy na další stránky vašeho webu, například související článek na blogu nebo produkt. Můžete také odkázat na jinou relevantní webovou stránku (např. Wikipedii), zvýšíte tím důvěryhodnost textu.
Chcete, aby čtenář článek okomentoval, sdílel ho s přáteli nebo se přihlásil k odběru vašeho newsletteru? Řekněte mu to na konci článku. Výzva k akci neboli call-to-action (CTA) má často podobu tlačítka, které upoutá pozornost (např. „Přihlásit se k odběru“, „Sdílet“).
Tyto texty nejsou vidět přímo v samotném článku, ale zobrazují se ve výpisu stránek ve vyhledávačích.
Snažte se také zodpovědět potenciální otázky zákazníka a hlavně pamatujte, že píšete hlavně články pro ně.
Copywriterka Markéta
(c) 2020 - 2023 Page Builder s.r.o., All rights reserved. Hosted by VasHosting.cz ❤️. Version API: 2.0.0