8 tipů, jak zlepšit produktové popisy, aby prodávaly

29.07.2022
« Zpět na výpis článků

8 rad a tipů na produktové stránky

Kladete si otázku, zda má vůbec smysl věnovat čas produktové stránce výrobku? Ano, má. A možná větší, než si myslíte. 

8 tipů, jak zlepšit produktové popisy, aby prodávaly

V  detailu produktu  se váš potenciální zákazník musí snadno zorientovat a najít co nejrychleji potřebné informace, které její motivovat nakoupit právě u vás.

1. V první řadě bychom se měli zamyslet, pro koho texty píšete

 Je důležité určit si cílovou skupinu. Dbát tak nejen na to, co píšete, ale především pro koho. Je cílem přivést na e-shop bohatého zákazníka? Mladého člověka? Máte něco, v čem váš produkt naprosto vyniká? A co design nebo cena? Zkuste se vrátit do role ideálního zákazníka, jaký by měl být? Pak už bude odpověď jednoduchá.

Tipy, které vám pomůžete na otázky: 

  • Představte si, že jste  prodavačem přímo v kamenném obchodě . Jakým stylem budete používat zákazníka, tedy jaký bude tone-of voice ? Tento jazyk pak ve svůj prospěch na internetu A teď role otočte, i vy sami jste každý den zákazníkem. Jací jste?

  • Vytvořte si osobu. Persona je detailní popis typického představitele vaší cílové skupiny . Pomůže vám zvolit vhodný způsob komunikace a představit si, co tuto skupinu zajímá a jaké má potřeby. Jde o muže nebo ženu? Kolik má let, jaký má příjem a co řeší za problémy? Snažte se být co nejkonkrétnější.

2. Výhody produktu vypíchněte hlavní benefity, ať jdou vidět!

Každý zákazník chce na první dobrou vědět, proč je právě tento výrobek nejlepší? Vždy se zaměřte na maximálně 5 jednoduchých odrážek se ztučněným písmem. Výhody by měly být vždy co nejlépe vidět. Například hned pod úvodem produktu.

  • Co to je/umí?
  • Proč bych si to měl/a koupit/Co mi to přinese?
  • Co to má navíc ve srovnání s konkurencí?
  • Jaké problémy/závady má produkt vyřešit?
  • Jaké jsou funkce produktu?

3. A co na to SEO a PPC?

Optimalizace pro vyhledávače. No jo, ale co to vlastně je? Jednoduše, dostat se na přední příčky ve výsledku vyhledávání. 

Pokud nebudete využívat klíčová slova, tedy to, co zákazníci jako první zadají při hledání daného produktu, nepomůže vám sebelépe vyšperkovaný produktový popis. Nikdy nepište popisek pro vyhledávače, pište je pro lidi, ale dávejte při tom pozor na pár věcí:

  • Využívejte jazyk cílové skupiny
  • Vyberte KW – klíčová slova, na která chcete cílit (najdete je například v plánovači klíčových slov od Google), pomohou orientaci zákazníka i robotů vyhledávačů
  • Máte vyplněná meta data – „title“ a „description“ lákají k prokliku a nákupu na webu
  • Kvalitní a unikátní popisky jsou základ – svěřte vaše popisky dobrému copywriterovi

V rámci PPC reklamy můžete zvýšit relevantnost vstupních stránek a vylepšit tak skóre kvality. Můžete tak zlepšit výkonnost svých reklam a ušetřit za prokliky. Navíc se můžete odlišit od případné konkurence a dát potenciálnímu zákazníkovi další zajímavé informace na což PPC nástroje (Google Ads, Sklik…) také pozitivně reagují.

4. Formátování aneb dlouhý a jednolitý text nikdo číst nebude

Lidé jsou líní číst, na webu většinou projdou pouhých 20 % textu. Tak proč se mám zajímat o produktovou stránku, ptáte se.

Zaměřte se na formátování a strukturu stránky. Zákazníci hledají očima jisté záchytné body, kde se dozví nejdůležitější informace za co nejkratší dobu.

Využívejte:

  • nadpisů – dopomůžou ke struktuře textů
  • ztučněnítextu – upozorní oči zákazníka; zde se dozvím něco důležitého
  • benefitů – stručné, jasné, v odrážkách, měly by být vidět na první pohled
  • produktovýchfotek – tak jako od textu, chtějí zákazníci od fotek realističnost a důraz na důležité detaily
  • odrážek – lepší orientace v textu
  • perexů – jakési představení produktu maximálně o 3 větách

5. Vždy vtáhněte zákazníka do děje

Nepopisujte stroze pouze produkt samotný. Vytvořte si k němu krátký příběh, kterým zákazníka vtáhnete do děje. Měl by se na pár vteřin začíst mezi řádky a zapomenout, že mu něco prodáváte. K tomu vám mohou dopomoci tyto otázky.

8 tipů, jak zlepšit produktové popisy, aby prodávaly

Emoce a vysvětlování

  • Kdo je samotný výrobce?
  • Pokud jste to vy sami, co vás k tomu vedlo?
  • A jaká byla cesta k samotnému výrobku?
  • Byl tento produkt jakkoli testován?

Obrázek 2.: Popisky vám nahrazují prodavače. (zdroj: Canva)

5. Připravte si šablonu produktové stránky

Důležité je, aby produktové stránky na e-shopu měly jednotný vzhled. Zákazník tak bude vědět, kde hledat informaci, která ho zajímá, třeba když se rozhoduje mezi dvěma produkty a porovnává určité vlastnosti.

Struktura produktové stránky by mohla vypadat následovně:

  • V úvodu krátký popisek, kde v několika větách vypíchnete to nejdůležitější o produktu.
  • Detailní popis produktu. Zde můžete podrobněji popsat výhody a zajímavé vlastnosti produktu, přidat odpovědi na časté otázky zákazníků a případně pár vět o vaší značce. Technické parametry doporučujeme uvést na závěr.

7. Popisky produktů nahrazují prodavače v kamenném obchodě

Při nákupu v kamenné prodejně máte možnost zeptat se na doplňující informace prodavače. Na e-shopu je ale situace jiná. Samozřejmě můžete prodejce kontaktovat telefonicky, emailem nebo prostřednictvím chatu, odpověď ale nemusíte dostat hned. 

Mnohem rychlejší a jednodušší je kliknout na jiné stránky, kde danou informaci najdete. Proto by popisky měly obsahovat všechno, co zákazníka zajímá. 

  • Představte si, že jste zákazník, který uvažuje o koupi produktu. Co je pro vás důležité vědět, než si produkt koupíte?
  • Do popisu produktu můžete přidat i odpovědi na nejčastější otázky zákazníků. 

Snažte se také zodpovědět potenciální otázky zákazníka nejen ohledně samotného produktu, ale i ohledně nákupu obecně – například způsobu a rychlosti dodání.


Copywriterka Markéta

8 tipů, jak zlepšit produktové popisy, aby prodávaly

8. Usnadněte si tvorbu popisků přes editor

Existují i nástroje pro e-shopy, které vám tvorbu popisků usnadní. V Shoptet můžete využít základní WYSIWYG editor, ovšem pokud budete chtít měnit nějak více vzhled, budete potřebovat alespoň základní znalost HTML a CSS. 

Pokud byste chtěli, můžete využít doplňky například Pobo Page Builder, který umožňuje jednoduše přidávat text i obrázky na produktové stránky pomocí widgetů. Jaké jsou jeho výhody?

  • K tvorbě popisků nepotřebujete znalost programovacích jazyků. Ovládání je jednoduché a přehledné. 
  • Pokud spravujete e-shop se stovkami produktů, oceníte možnost jednoduchého sdílení popisků pro více produktů. 
  • Budete mít jistotu, že se popisky správně zobrazí na všech zařízeních - PC, mobilu i tabletu.