Kladete si otázku, zda má vůbec smysl věnovat čas produktové stránce výrobku? Ano, má. A možná větší, než si myslíte.
V detailu produktu se váš potenciální zákazník musí snadno zorientovat a najít co nejrychleji potřebné informace, které její motivovat nakoupit právě u vás.
Je důležité určit si cílovou skupinu. Dbát tak nejen na to, co píšete, ale především pro koho. Je cílem přivést na e-shop bohatého zákazníka? Mladého člověka? Máte něco, v čem váš produkt naprosto vyniká? A co design nebo cena? Zkuste se vrátit do role ideálního zákazníka, jaký by měl být? Pak už bude odpověď jednoduchá.
Každý zákazník chce na první dobrou vědět, proč je právě tento výrobek nejlepší? Vždy se zaměřte na maximálně 5 jednoduchých odrážek se ztučněným písmem. Výhody by měly být vždy co nejlépe vidět. Například hned pod úvodem produktu.
Optimalizace pro vyhledávače. No jo, ale co to vlastně je? Jednoduše, dostat se na přední příčky ve výsledku vyhledávání.
Pokud nebudete využívat klíčová slova, tedy to, co zákazníci jako první zadají při hledání daného produktu, nepomůže vám sebelépe vyšperkovaný produktový popis. Nikdy nepište popisek pro vyhledávače, pište je pro lidi, ale dávejte při tom pozor na pár věcí:
V rámci PPC reklamy můžete zvýšit relevantnost vstupních stránek a vylepšit tak skóre kvality. Můžete tak zlepšit výkonnost svých reklam a ušetřit za prokliky. Navíc se můžete odlišit od případné konkurence a dát potenciálnímu zákazníkovi další zajímavé informace na což PPC nástroje (Google Ads, Sklik…) také pozitivně reagují.
Lidé jsou líní číst, na webu většinou projdou pouhých 20 % textu. Tak proč se mám zajímat o produktovou stránku, ptáte se.
Zaměřte se na formátování a strukturu stránky. Zákazníci hledají očima jisté záchytné body, kde se dozví nejdůležitější informace za co nejkratší dobu.
Využívejte:
Nepopisujte stroze pouze produkt samotný. Vytvořte si k němu krátký příběh, kterým zákazníka vtáhnete do děje. Měl by se na pár vteřin začíst mezi řádky a zapomenout, že mu něco prodáváte. K tomu vám mohou dopomoci tyto otázky.
Obrázek 2.: Popisky vám nahrazují prodavače. (zdroj: Canva)
Důležité je, aby produktové stránky na e-shopu měly jednotný vzhled. Zákazník tak bude vědět, kde hledat informaci, která ho zajímá, třeba když se rozhoduje mezi dvěma produkty a porovnává určité vlastnosti.
Struktura produktové stránky by mohla vypadat následovně:
Při nákupu v kamenné prodejně máte možnost zeptat se na doplňující informace prodavače. Na e-shopu je ale situace jiná. Samozřejmě můžete prodejce kontaktovat telefonicky, emailem nebo prostřednictvím chatu, odpověď ale nemusíte dostat hned.
Mnohem rychlejší a jednodušší je kliknout na jiné stránky, kde danou informaci najdete. Proto by popisky měly obsahovat všechno, co zákazníka zajímá.
Snažte se také zodpovědět potenciální otázky zákazníka nejen ohledně samotného produktu, ale i ohledně nákupu obecně – například způsobu a rychlosti dodání.
Copywriterka Markéta
Existují i nástroje pro e-shopy, které vám tvorbu popisků usnadní. V Shoptet můžete využít základní WYSIWYG editor, ovšem pokud budete chtít měnit nějak více vzhled, budete potřebovat alespoň základní znalost HTML a CSS.
Pokud byste chtěli, můžete využít doplňky například Pobo Page Builder, který umožňuje jednoduše přidávat text i obrázky na produktové stránky pomocí widgetů. Jaké jsou jeho výhody?
(c) 2020 - 2023 Page Builder s.r.o., All rights reserved. Hosted by VasHosting.cz ❤️. Version API: 2.0.0