Produktové popisky jsou nejdůležitější texty na e-shopu, proto byste jim měli věnovat náležitou pozornost.
Jak ale vytvořit dobrý popisek, který z návštěvníka produktové stránky udělá zákazníka? Podívejte se na 5 tipů, které vám s psaním popisků pomohou.
Eshopaři si často myslí, že čím vyšperkovanější, originálnější a kreativnější popisky, tím lépe. V tomto případě však může být přílišná kreativita spíše na škodu. Proč? Zákazník na e-shop nepřichází s očekáváním, že si něco hezkého přečte. Zajímá ho v podstatě jen jedno – nakoupit, a to co nejrychleji.
Když se zákazník v textu nevyzná, nerozumí mu nebo v něm nenajde to, co ho opravdu zajímá, od nákupu ho to odradí. Hlavním úkolem popisku je proto co nejefektivněji předat zákazníkovi faktické informace o produktu a usnadnit mu nákup. Informační hodnota a srozumitelnost popisku je důležitější než kreativita.
Dobrý produktový popisek si většinou zvládnete napsat sami i bez profesionálního copywritera – vy sami toho totiž o svých produktech i zákaznících víte nejvíc. Stačí při tom dodržovat několik jednoduchých pravidel.
Popisek by měl zákazníkovi co nejpřesněji a nejobjektivněji předat relevantní informace o produktu. Po přečtení popisku by měl mít zákazník jasnou představu o tom, do čeho jde, když si produkt kupuje.
Pokud nějakou důležitou vlastnost neuvedete, zákazník bude muset hledat informace u konkurence. Nebo si produkt koupí, ale nebude s ním spokojený, protože nesplnil jeho očekávání. A na vašem e-shopu už pak znovu nenakoupí.
Zde je několik příkladů, co uvádět v popiscích produktů:
Zkuste se na produkt podívat očima člověka, který se s ním setkává poprvé. Je něco, co by o produktu laik nemusel vědět? Co by mohlo zákazníka zmást? Bude k němu potřebovat dokoupit nějaké další vybavení? Poskytněte zákazníkovi co nejvíce informací a zažeňte tak jeho pochybnosti.
Snažte se také zodpovědět potenciální otázky zákazníka nejen ohledně samotného produktu, ale i ohledně nákupu obecně – například způsobu a rychlosti dodání.
Copywriterka Markéta
Jak už bylo řečeno, zákazníka nijak zvlášť nezajímá, jak moc jste kreativní. Chce jen rychle (a dobře) nakoupit. Květnatý jazyk plný metafor a přídavných jmen se do produktových popisků nehodí. Pište tak, aby textu rozuměl i žák základní školy – stručně, jasně a srozumitelně.
Pozor také na oborový slang a terminologii, kterým většina lidí mimo váš obor nebude rozumět. Odborné termíny a cizí slova raději vysvětlete, aby je pochopil i úplný laik.
Zákazníci texty u produktů většinou „skenují“ očima a hledají informace, které jsou pro ně důležité. Snažte se tedy text strukturovat tak, abyste jim to co nejvíce usnadnili – zákazník by se měl v textu rychle zorientovat a najít, co hledá.
Hlavní vlastnosti a výhody produktu uveďte ideálně v odrážkách hned na začátku popisku. V textu využívejte podnadpisy, tučné písmo a pište kratší odstavce.
Vytvořte si šablonu popisku, kterou budete používat u všech produktů ze stejné kategorie. Zákazník tak bude přesně vědět, kde danou informaci hledat – například když porovnává vlastnosti dvou podobných produktů.
Struktura popisku může vypadat třeba takto:
Pokud na e-shopu nabízíte jeden výrobek ve více variantách (např. v různých barvách), nemusíte pro každou zvlášť vytvářet originální popisek. Zákazníka byste tím spíše zmátli. Stačí, když v popisku změníte jen daný parametr.
(c) 2020 - 2023 Page Builder s.r.o., All rights reserved. Hosted by VasHosting.cz ❤️. Version API: 2.0.0